O Lull

 
 
 

LULL LOUNGEWEAR

 
 
 
Home > O Lull
 

Príbeh o mäkučkej značke

Príbeh značky Lull

Príbeh Lull sa začal písať v roku 2010, keď sa naša dizajnérka a zakladateľka značky Zuzka rozhodla začať si plniť svoje sny o navrhovaní a následne v spolupráci so šikovnou krajčírkou vytvorili prvý produkt značky Lull. Bol to župan. Avšak nie obyčajný. Bol teplý, ale zároveň ľahký, príjemný na telo, štýlový, no pohodlný. O necelý mesiac sa vyrobilo prvých niekoľko dizajnov a tie si rýchlo našli svoje prvé majiteľky. To bol moment, kedy sa začala tvoriť filozofia značky Lull, „štýlových a zároveň pohodlných vecí na doma“. Lull však nezostalo len pri jednom produkte, a tak vznikli prvé pyžamá, župany, voľné dlhé tričká a legíny. Všetko oblečenie slúžilo na domáce využitie a tým bolo Lull jedinečné. 

Lull Loungewear fotenie jarnej kolekcie

Do roku 2013 sa Lull zúčastnilo na viacerých módnych veľtrhoch a obľúbenosť značky rástla zo dňa na deň. Produktová línia sa pomaly rozrastala, do tímu pribudli noví šikovní ľudia, avšak niečo tomu ešte chýbalo. A vtedy, jeden teplý jesenný deň, keď bol celý team Lull na prechádzke, prišla myšlienka vyrábať mäkučké veci nielen na doma. Po dlhom navrhovaní, skúšaní a šití bolo dielo na svete! Do kolekcie pribudli nohavice, mikiny, tričká a šaty, aby mohli byť príjemné chvíle ešte príjemnejšie. Značka Lull Homewear sa premenovala na Lull Loungewear a nastolila tak novú éru vo svojej mladej histórie. 

Oddych v pohodlných vecičkách Lull

Rok 2014 patril medzi ďalšie míľniky pre našu firmičku. Lull si uvedomilo, že pre jeho ďalšie napredovanie bude nevyhnutné mať svoju vlastnú dielňu, čo znamenalo získanie slobody a nezávislosti v tvorbe a výrobe nových kolekcií. Nasledovali ďalšie inovácie a prišla aj prvá návšteva jedného z najväčších svetových veľtrhov vo svete módy, Premiere Vision v Paríži, kde sme nadviazali spoluprácu s renomovanými európskymi výrobcami látok. Naša dizajnérka si vždy dáva záležať pri výbere materiálov a veľtrh týchto kvalít jej ponúka presne to, čo tak dlho hľadala - najkvalitnejšie európske a svetové materiály - na jednom mieste. V Lull platí, že vybrané materiály musia byť nielen kvalitné a príjemné na dotyk, ale zároveň musia byť vyrobené v súlade s naším životným prostredím. Po splnení tejto podmienky sa cesta za dokonalým produktom zdala opäť bližšie. 

Plavky a kardigan Lull

V roku 2015 sa dizajnová línia vyšplhala na 67 produktov a Lull neodmysliteľne patrí medzi obľúbené značky nielen v rámci slovenskej, ale aj českej nezávislej módy. 

Začiatkom roku 2016 predstavila značka svoju prvú kolekciu plaviek a začala pracovať aj s úplne novými materiálmi. Do produktovej línie tak pribudli nové typy produktov, ktoré boli určené aj na bežné nosenie. Medzičasom sa naša značka zaradila medzi 100 najlepších start-upov „Robíme to inak“ a takisto sa zúčastňuje aj rôznych kampaní, ktoré podporujú transparentnosť a poctivosť v módnom priemysle. Medzi poslednými to bola iniciatíva britského hnutia Fashion Revolution, ktoré prišlo s kampaňou “WhoMadeMyClothes”, ktoré malo za cieľ poukázať na pôvod výroby oblečenia. 

Rok 2017 sa tiež zapísal do histórie značky ako ďalší výnimočný rok. Rok plný nových zážitkov, objavovania potenciálu značkya ďalších príležitostí pre napredovanie. Medzi najväčšiu výzvu určite patrila prvá línia produktov vyrobených z indigo úpletov, ktoré sú najskôr farbené prírodným farbivom a následne špeciálne prané a ošetrené pre dosiahnutie jeansového looku. Kolekcia Jar/leto 2017 mala síce úspech, ale aj svoje úskalia, keďže pri týchto špeciálnych pracích technikách vznikli rôzne nepredvídané situácie, na ktoré sme neboli pripravení, a o to viac sme museli byť mäkučkí na našom zákazníckom servise.Keďže filozofiou Lull je neustále sa zlepšovať a učiť sa, najlepšie sa učí na vlastných chybách a brali sme ich teda aj ako príležitosť na ponaučenie sa a možnosť ako ísť ďalej múdrejší a skúsenejší.

Asi najkrajším zážitkom tohto roka bolo fotenie jarnej kolekcie na Kanárskych ostrovoch s našimi modelkami. Bolo to špeciálne viacdňové fotenie rovno pri mori, ktoré sme si veľmi užili. 

Lull na Kanárskych ostrovoch

Popri tom pokračovali prípravy na novú sezónu Jeseň/Zima, kde sme si latku nastavili opäť o niečo vyššie. Nová zimná kolekcia sa predstavila doposiaľ s najväčšou variabilitou materiálov a produktov vôbec a nastavil sa tak trend mäkučkého oblečenia NIELEN na doma, ktorý formoval značku Lull v ďalších rokoch. V kolekcii sme priniesli po prvýkrát úspešný model zimnej bundy Honey Comb, či zateplené sobie legíny. Ponuku sme rozšírili aj o pletené výrobky od tradičného českého výrobcu čiapok a šálov.

V tomto roku sme sa zúčastnili aj obnoveného veľtrhu Trenčín mesto módy, kde sme sa úspešne prezentovali a stali sa odevnou firmou za rok 2017. Veľmi nás toto ocenenie potešilo, takisto ako aj nadviazaná spolupráca s porotkyňou tejto súťaže pani PhDr. Danou Lapšanskou, ktorá v súčasnosti pôsobí v oblasti módneho marketingu a venuje sa aj pedagogickej činnosti na Univerzite Tomáša Baťu v Zlíne. Pre nás je to veľká pocta, že sa s nami delí o svoj názor a dlhoročné poznatky, ktoré zo sveta módy za svoju kariéru nazbierala.

Lull Loungewear zimná kolekcia 2017

..rok 2018..

Slovami nášho Eda..

„Rok 2018 považujem za veľký míľnik pre našu značku, pretože dopyt po veciach neustále narastal, no a my sme na to neboli dostatočne pripravení. Potrebovali sme sa reorganizovať a nastaviť nový systém, ktorý by nám umožňoval plynulú výrobu, automatizáciu procesov a nastaviť úlohy pre jednotlivé oddelenia. Tu sme mali veľké šťastie a do Lull sa vrátil Michal Cabada, ktorý sa v tejto práci nielenže našiel, ale aj skvele zapadol do nášho nového tímu. Keď sa pozrieme spätne koľko vecí sa udialo, tak niekedy neverím, že sme to všetko zvládli realizovať. Za to veľká vďaka práve jemu a asi to bude znieť ako klišé, ale náš úspech tkvie hlavne v našom skvelom TÍME ľudí, ktorý je pracovitý a spoľahlivý, ale v prvom rade oduševnený pre túto prácu...každý z nás vlastne „bojuje“ na svojom „fronte“ za spoločné ciele a hodnoty našej značky. 

Lull jarná kolekcia 2018

Čo sa týka našej tvorby, začali sme sa viac zameriavať na slow-fashion. Do kolekcie sme zahrnuli líniu Basics, tzv. základných kúskov, ktoré chceme stále nosiť, lebo sú nadčasové. Keď sú precízne ušité a použité kvalitné materiály, vydržia viac ako jednu sezónu. To sú tie kúsky, do ktorých sa oplatí investovať. V kolekcii pribudlo viac produktov vyrobených z eco a organických materiálov. Nadviazali sme nové spolupráce s výrobcami látok, ktorí sa zameriavajú na ekologickejšie materiály, či iné spôsoby získavania priadzí ako napríklad firma Recover, kde sa využíva textilný odpad, z ktorého sa znovu vyrábajú priadze, a z nej znovu tkajú látky, čiže ide o up-cyklovanie bavlny.

Lull Loungewear kolekcia zima 2018

Rok 2019 bol pre našu firmu jedným úžasným rokom, kde sme naplno pocítili veľké zmeny, ktoré sme v predchádzajúcom roku urobili, ale tak ako v každom roku, aj v tomto sme si stanovili nové ciele a prijali ďalšie výzvy. Hlavnou výzvou bolo nájdenie spoľahlivých a kvalitných dielní tu na Slovensku alebo v blízkych okolitých krajinách pre obdobie hlavnej sezóny Jeseň/Zima. Úspešne sme to splnili a odbremenili sme našu dielňu o komplikované produkty ako zimné bundy či podšité mikiny, ktoré sa šili na východe Slovenska, či kardigany ušité v rodinnej dielni neďaleko v Maďarsku. Bola to opäť nová škola a nové skúsenosti, ktoré veríme, že zužitkujeme opäť v budúcnosti. 

Jedným z našich veľkých cieľov bolo posilniť aj náš dizajnérsky tím o nových dizajnérov, čo sa nám úspešne podarilo a súčasťou nášho tímu sa stala veľmi šikovná a kreatívna Aďa Šatková. Najviac nás teší, že prvé modely, na ktorých nám Aďka pomáhala sa už objavili v kolekcii Jeseň/Zima 2019 a môžeme tak dávať príležitosť mladým dizajnérom doma na Slovensku ☺ 

Tešíme sa na ďalší, jubilejný rok 2020, kedy naša značka oslávi 10-te výročie od svojho vzniku, na všetko nové, čo nám prinesie a veríme, že naša vízia mäkučkého oblečenia sa bude naďalej napĺňať v zmysle nášho hesla „GETTIN‘ BETTER EVERY SEASON“ (Lepší každou sezónou) :)

Lull Loungewear fotenia v roku 2019

 

Lull sa zlepšuje každým rokom